De eerste week - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Ròbin - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Ròbin - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Ròbin

Blijf op de hoogte en volg Ròbin

08 Februari 2015 | Indonesië, Denpasar

Na een week vertoeven in het zonovergoten Bali, vond ik het wel eens tijd worden om even een kleine update te geven. Het blijft nog steeds een beetje vreemd aangezien ik al zo lang naar deze reis had uitgekeken, en ik nu gewoon echt hier zit. Ik zal mijn verhalen zo kort en bondig mogelijk houden (wat mij altijd vrij goed afgaat, al zeg ik het zelf.. :)), dus bij deze een kort overzichtje van de allereerste week!
Na een lange vlucht maakten we direct kennis met de heerlijke warmte en het intens chaotische en drukke verkeer van Bali: overal waar je kijkt zie je auto’s, scooters (heel veel scooters) en lopende mensen. Aangezien er bijna geen stoepen en zebrapaden zijn lopen de mensen roekeloos over en op de wegen. Verder zijn er dus heel veel scooterrijders te vinden en geloof me veel scooters zijn bepakt en bezakt met de raarste dingen: surfboards, ballonnen, zakken met blikjes en chipsdozen.
Eenmaal aangekomen en een beetje geïnstalleerd in het hotel, werden we welkom geheten met een intens harde, vier uur durende stortbui; en dat gaat dan nog harder tekeer dan in Nederland. Omdat we na aankomst nog een paar dagen vrij waren hebben we het weekend vooral op het strand doorgebracht; de eerste dag in Kuta, waar we serieus tussen het plastic aan het zwemmen waren (welkom in het paradijs) en de dag erna in Seminyak met veel lekkere cocktails bij een luxe beach club genaamd Potato Head.
Na dit zeer intensieve weekend begon het “echte” leven weer. Iedere ochtend werden we met het busje opgehaald om naar school te gaan. Na een paar zware dagen school, begon woensdag het weekend alweer, wat natuurlijk goed ingeluid moest worden. Woensdagavond gingen we daarom dan ook het nachtleven van Kuta verkennen; ik moet zeggen, dit was zeer geslaagd en voor herhaling vatbaar. :) we konden de dag erna heerlijk uitbrakken op het prachtige strand van Sanur. De rest van de dag hebben we vrij weinig uitgevoerd, maar goed, op het strand liggen bakken is dan natuurlijk ook wel behoorlijk intensief.
De eerste week is goed afgesloten met een surfles op het strand van Kuta (deze keer zonder al dat plastic). Ik moet zeggen, ik ben een natuurtalent –not. Maar het belangrijkste was dat het erg leuk was, heel intensief, maar wel echt heel tof en zeker voor herhaling vatbaar!
Zoals te lezen is, doe ik hier vrij veel (of heel weinig, het is net hoe je het bekijkt), maar ik vermaak me hier prima!

  • 08 Februari 2015 - 17:09

    Suzanne:

    Klinkt allemaal heel goed (de snaps en foto's hadden de goede indruk gegeven!). Leuk hoeveel betekenissen je het woord intensief geeft :P Surfen is inderdaad heel intensief, maar zelfs niet-natuurtalenten kunnen het leren (geloof me). Succes van de week weer en geniet van de cocktails! xx

  • 09 Februari 2015 - 01:46

    Jolanda:

    Ziet er allemaal goed uit en zeker ook gezellig! Ben blij dat je het naar je zin hebt! :-) XXX Jolanda

  • 09 Februari 2015 - 02:22

    Astrid:

    Mooi verslag van je eerste bevindingen... Geniet met volle teugen t is eerder voorbij dan je denkt.
    Love you,

  • 09 Februari 2015 - 09:40

    Mary De Block:

    echt een verslag á la Ròbin. Leuk hoor. Ben blij dat je je eigen vermaakt en geniet er maar lekker van. Vergeet tussen de bedrijven door niet waarom je hier kwam hahaha. XXXXX Oma Mary

  • 09 Februari 2015 - 11:16

    Magda Klerk:

    Hoi Robin, wat leuk om je zo te kunnen volgen. Fijn dat het goed bevalt daar.
    groetjes van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ròbin

Actief sinds 30 Jan. 2015
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 10890

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 19 Juni 2017

Centraal Amerika

30 Januari 2015 - 11 Juli 2015

Grand Tour Bali & Thailand

Landen bezocht: