Pura vida en Costa Rica! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Ròbin - WaarBenJij.nu Pura vida en Costa Rica! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Ròbin - WaarBenJij.nu

Pura vida en Costa Rica!

Door: Ròbin

Blijf op de hoogte en volg Ròbin

15 Februari 2017 | Costa Rica, San José

Hallo allemaal,
Inmiddels vertoef ik alweer een paar weken in dit mooie Costa Rica, waar het motto “Pura Vida” is en ik me hier helemaal in kan vinden. Niets moet, alles mag, doe alles lekker rustig aan want stress is niet nodig. Om binnen 24 uur van het vriespunt naar zo’n 35 graden te gaan, was wel eventjes wennen. Gelukkig heb ik niet zo’n moeite om me aan een andere omgeving aan te passen, dus de volgende dag kon ik lekker genieten in mijn bikini aan het zwembad :) Ik verblijf in een appartement naast de campus, die ik deel met 1 ander Noors meisje. School is dus 1 minuut lopen, waardoor ik zolang mogelijk in bed kan blijven liggen. Ik heb vijf dagen per week les; de ene dag 3 lessen van 1,5 uur en de andere dag 4 lessen van 1,5 uur. Inmiddels ben ik van A1 naar A2 gegaan, whoehoe! In principe begin je of om 8.00 ’s morgens of om 13.35 ’s middags. Op zich is 8 uur ’s morgens wel lekker, alleen wordt het iets minder grappig wanneer je de vorige dag op stap bent geweest. Dat kan hier namelijk behoorlijk goed; op bijna elke doordeweekse dag is er een ladies’ night. Dit betekent dat je een entree betaalt (1 of 2 dollar) en alle dames twee uur lang gratis mogen drinken. Ik kan je zeggen dat er heel wat alcohol doorheen gaat op zo’n avond.
Maar goed, genoeg over het stappen. Het eerste weekend dat ik hier het hele weekend was ben ik met een groep van 14 naar Monteverde gegaan. Dit is een gebied wat meer naar het midden van Costa Rica, vlakbij Arenal, waar een mooie cloud forest is. Hier hebben we een canopy tour, een night walk en een tour door de cloud forest gedaan. En je raadt het nooit, maar ik heb zelfs gebungeejumped. Het idee staat me ook nu al niet meer aan, maar ik moet zeggen dat ik een beetje door de groepsdruk heb toegegeven om te bungeejumpen. In mijn hele leven ben ik nog nooit zo bang geweest als toen. Het moment dat ik daar het platform op ging om vervolgens naar de juiste plek gebracht te worden, was echt het engste moment. Vervolgens worden de juiste kabels aan de juiste plekken vastgemaakt en dan sta je daar op de rand om te gaan springen. Mijn handen waren inmiddels gaan tintelen, mijn hart bonkte in mijn keel en het huilen stond mij nader dan het lachen. De twee medewerkers vroegen of ik er klaar voor was… dit antwoord was niet zo moeilijk want natuurlijk was ik er niet klaar voor. Met de laatste instructies: “Zak door je knieën, handen gekruist voor je borst en spring zover mogelijk naar voren met je hoofd naar beneden.” – ging ik dan. Ik werd deels geduwd en liet me half vallen, dus mijn laatste instructies had ik al niet opgevolgd. Maar na 3 seconden gegild te hebben van angst, sloeg deze angst om in pure adrenaline en enthousiasme. Helemaal gedesoriënteerd bungelde ik aan die kabel en genoot ik van de omgeving en alles wat door mij heen ging. Wat een toffe ervaring! De volgende uitdaging was het extra touw te pakken en aan mij te koppelen. Eenmaal op het platform voelde ik beide armen niet meer en stond ik te trillen, maar het gevoel kan ik echt niet omschrijven. Conclusie: ik ben blij dat ik het gedaan heb, en ben super trots op mezelf, maar ik doe het nooit meer:) Tijdens de night walk hebben we een luiaard, een tarantula, een rood-ogige kikker, een toekan, groene toekans, een green viper, Kinkaijus en nog een andere soort wasbeer gezien. De Kinkaiju is erg zeldzaam en behoort ook tot de wasbeer-soort. Al met al was Monteverde een super tof weekend, waarin ik mijn grenzen meerdere malen heb opgezocht en mezelf heb overtroffen (en met name verbaasd:)).

Gedurende de rest van de week (doordeweeks) waren mijn voornaamste activiteiten dobberen in het water, zonnen aan het zwembad of op het strand, feestjes en stappen en natuurlijk ook een beetje school.
Afgelopen weekend hadden we een rustig weekendje. Lotte ging dit weekend weer naar huis en we zouden eigenlijk met Charlotte en Anne met z’n vieren op roadtrip gaan. Uiteindelijk bleek onze auto niet aanwezig te zijn toen wij deze wilden huren en hadden ze geen geschikte auto om weg te gaan. We besloten daarom om een tour te boeken naar Rincon de la Vieja (een vulkaan op ongeveer 2 uur afstand). Hier gingen we paardrijden, ziplinen (canopy tour), water tubben en naar hot springs waar je je ook onder de modder kon smeren. Roxane, Alison, Sergio & Ugo zijn ook meegegaan, omdat hun trip naar Nicaragua niet doorging. Deze hele dag was puur genieten (oké paarden zijn wel behoorlijk eng) en lekker ontspannen. De dag hebben we goed afgesloten door met z’n allen uit eten te gaan en nog een ijsje te halen ter afsluiting. Zondag hebben we de hele dag op het strand gelegen op 20 minuten lopen van Tamarindo. Dat we niet alleen in het weekend leuke dingen doen bleek gisteren maar weer. Anne was gisteren jarig en dus besloten we om met elkaar op de Catamaran tour te gaan. Dit betekende de hele dag gratis drinken en lekker snorkelen op een plek op een uur varen van Tamarindo af. Het was een heerlijke dag en we konden zelfs nog op het water genieten van een prachtige zonsondergang.
Terwijl ik hier nog maar 2,5 week zit, heb ik al ontelbaar mooie momenten meegemaakt en ik weet zeker dat er nog vele zullen volgen. Het gekke is dat ik helemaal niet het idee heb dat ik nog maar 2,5 week van huis ben, maar dat is alleen maar een goed teken. Er zijn hier zoveel leuke mensen en leuke dingen te doen! Pura Vida:)

Liefs, Ròbin

  • 15 Februari 2017 - 18:49

    Astrid:

    Blij dat je zo ah genieten ben. Eindelijk weer even geen stress. Je hebt t verdient. Ben super trots op je. Love you en mis je

  • 15 Februari 2017 - 18:56

    Mary Dr Blovk:

    Livevschat, fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Je klinkt trouwens als een bejaarde.
    Maar dat zal wel aan het weer liggen. Wel tot horens kusje Oma Mary.

  • 15 Februari 2017 - 18:56

    Mary Dr Blovk:

    Livevschat, fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Je klinkt trouwens als een bejaarde.
    Maar dat zal wel aan het weer liggen. Wel tot horens kusje Oma Mary.

  • 15 Februari 2017 - 19:16

    Magda:

    Hey Rôbin, goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. Lijkt mij ook een prachtig land. Hoop veel mooie foto's van jou en je omgeving te zien, en op de hoogte te blijven van je avontuur.
    Kus Magda

  • 15 Februari 2017 - 19:35

    Jolanda :

    Hey lieverd, wat leuk om te lezen dat je het weer zo lekker maar je zin hebt!! Echt stoer van je hoor!! Geniet van alles wat je ziet en doet en wij kijken uit naar de foto's en verhalen

  • 15 Februari 2017 - 22:53

    Gerda:

    Lieve Ròbin, ik vind het leuk je enthousiaste verhaal te lezen. Ik werd al een beetje ongeduldig maar ik begrijp het gelijk, zoveel leuks om te beleven; je komt tijd tekort

  • 15 Februari 2017 - 22:58

    Suzanne:

    Heerlijk om te lezen, ik voel het zonnetje al!

  • 16 Februari 2017 - 00:56

    Oma Mary:

    Lieve schat wat heb je het gezellig daar en wat heb je al veel gedaan en gezien. Je bent heerlijk aan het genieten. Fijn hoor, ik geniet met je mee door je verslagen. Wel dikke kus en tot een volgend keer Oma Mary

  • 16 Februari 2017 - 01:11

    Opa Bart:

    blij je weer te kunnen volgen. Zo als ik lees vermaak je je bovenmatig.Nog veel plezier, kss. opa

  • 28 Februari 2017 - 08:50

    Sophie:

    Wauwie, ik ben ook echt trots op je dat je gebungeejumped hebt!! Wat een mooie verhalen, en jij mag ze allemaal meemaken! Zelf het dagelijks leventje klinkt heel fijn. Maar ik moet toegeven: ik ben stiekem een beetje jaloers op je jungle ervaring in Monteverde met de dieren. Een luiaard

  • 28 Februari 2017 - 08:52

    Sophie:

    Een luiaard nota bene: LOVE IT. Oh, mijn reactie laat de enters niet zien :p. Maar superleuk allemaal ròbin, laat zo af en toe wat van je horen, dan kunnen wij lekker meegenieten. Want nu zit je dan eindelijk op COSTA RICAAA. Xxx Sophie. P.s. die ladies nights klinken inderdaad ideaal :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ròbin

Actief sinds 30 Jan. 2015
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 10902

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 19 Juni 2017

Centraal Amerika

30 Januari 2015 - 11 Juli 2015

Grand Tour Bali & Thailand

Landen bezocht: