Scooters, apen, rijstvelden en nog veel meer! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Ròbin - WaarBenJij.nu Scooters, apen, rijstvelden en nog veel meer! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Ròbin - WaarBenJij.nu

Scooters, apen, rijstvelden en nog veel meer!

Blijf op de hoogte en volg Ròbin

11 Maart 2015 | Indonesië, Denpasar

Inmiddels vertoef ik al zo’n anderhalve maand in het zonnige, warme, prachtige, maar ook drukke, chaotische en soms ietwat frustrerende Bali, dus lijkt het me hoog tijd om enig teken van leven af te geven.
In de afgelopen anderhalve maand heb ik veel gezien en gedaan. Om geen intens lang en saai verhaal ervan te brouwen, zal ik alleen de hoogtepunten vertellen. Het feit dat ik regelmatig op het strand met een helderblauwe zee te vinden ben, hoef ik natuurlijk niet steeds te vertellen... :) Eerlijk gezegd heb ik zoveel gezien dat ik niet goed weet waar ik moet beginnen; van leuke marktjes bezoeken en winkelen tot over een eiland op de scooter crossen zonder rijbewijs of helm en door de rijstvelden heen banjeren achter koeien aan, het kan hier allemaal.
Met school hebben we vorige week een fieldtrip gehad naar Bali village; dit hield in dat we een school en (zoals de naam al zegt) een dorpje gingen bezoeken. Het was erg leuk en interessant om te zien hoe ze daar leven. Verder heb ik die dag ook op een kar achter de koeien door de rijstvelden heen gebanjerd, en heb ik mijn eigen rijst geplant in de modder. Ik had het niet willen missen.
Vorige week zijn we naar de eilandjes vlak onder Bali geweest; Nusa Lembongan en Nusa Ceningan. Dit zijn eilanden waar geen politie is en ook ik dus, zonder rijbewijs, rond kon crossen op een scooter. We zijn beide eilandjes helemaal rondgereden; de eilanden bestaan eigenlijk vooral uit mooie stranden en een helderblauwe zee. Het is daar niet heel druk en toeristisch, dus er valt verder niet heel veel te beleven, maar natuurlijk hebben ze er wel veel restaurantjes en andere kleine winkeltjes.
Ook afgelopen weekend zijn we het weekend op pad geweest naar een ander eiland in Indonesië, namelijk naar Lombok. De heenreis begon al op een typische manier: we gingen met de boot naar Lombok, maar hadden een paar tussenstoppen. Op een gegeven moment zijn wij op het bovendek gaan zitten en kwam er een man vragen of wij onze tickets konden laten zien. Dit werd vrij lastig aangezien wij deze al hadden ingeleverd aan het begin van de boot. Het bleek dat we terug naar Bali gingen, en wij dus onze stop hadden gemist. De man was niet zo blij, maar liet de boot wel omkeren. Eenmaal op het eiland werden we naar ons hotel gebracht en konden we gaan en staan waar we wilden. De volgende dag hebben we een groot stuk op de scooter getourd, en zijn we naar het zuiden gereden. Onze laatste dag op Lombok had wederom een mooi einde. We besloten om naar de watervallen te gaan, wat uiteindelijk iets langer rijden was dan verwacht. Eenmaal aangekomen bezochten we twee watervallen, die we voor geen goud hadden willen missen. We kregen een tour van de ene waterval naar de andere, waarbij we rivieren zijn doorstoken, over stenen zijn geklommen en een mooie route door de natuur hebben gehad. Eenmaal terug bij de auto bleken we al veel te laat voor de boot te zijn, dus probeerden we een andere boot te halen. Onze chauffeur reed zo hard als hij kon, maar het mocht niet baten: 5 minuten na vertrek van de boot kwamen we bij de haven aan. Aangezien we de volgende ochtend les hadden, besloten we door te gaan naar het vliegveld om het laatste vliegtuig te halen. Helaas ging dit ook niet als gepland en kwamen we ook daar 5 minuten te laat aan. Er zat dus niets anders op dan een hotel te boeken en daar te slapen, om de eerste vlucht de volgende ochtend terug te nemen. Daar zaten we dan, met ons goede gedrag om 5.45 op het vliegveld van Lombok, om op tijd op school te zijn. Deze keer hadden we de vlucht wel gehaald, en landden we met ons propellorvliegtuigje, om 8.00 weer op Bali!
Eén ding is me hier wel duidelijk geworden: ik houd niet van apen. Leuke informatie, belangrijk om te weten, maar ik wilde het gewoon even met jullie delen. Zowel in Monkey Forest als op Padang Padang beach (waar de apen overal in de rondte liepen) kon ik niet genieten.

De tijd gaat hier super snel, maar ik heb nog veel leuke reisjes in het verschiet: een tripje naar de Gili-eilanden, naar Flores en de komodo-eilanden met mijn vader die volgende week komt, en hopelijk nog naar Java! Kortom, genoeg te doen in de aankomende 4 weken die mij hier resteren...

Liefs, Ròbin

  • 11 Maart 2015 - 21:29

    Gerda:

    Leuk en informatief reisverhaal, Ròbin. N.a.v van de Facebook berichtjes had ik al de indruk dat een groot genieten is, deze buitenland stage, maar nu weet ik het zeker

  • 11 Maart 2015 - 22:14

    Monique De Vries:

    Ha die Robin,
    Wat geweldig om te lezen dat jij je zo vermaakt.. Apen zijn leuk maar niet op je schooltje, haha. Wij wensen je nog heel veel plezier de komende tijd. Dikke zoen Henk Monique Tessa iris en mark ;)

  • 12 Maart 2015 - 08:50

    Astrid:

    Leuk weer Ròbin....geniet maar lekker van alles wat je doet...creëer mooie herinneringen. Love you mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ròbin

Actief sinds 30 Jan. 2015
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 10906

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 19 Juni 2017

Centraal Amerika

30 Januari 2015 - 11 Juli 2015

Grand Tour Bali & Thailand

Landen bezocht: